IJSBAAN GESLOTEN!

Winst Jennienke op Flevonice!

Dinsdagavond, 9 december. De Flevonicebokaal numero 1. Een serie van drie wedstrijden die op een dinsdag, zomaar een doordeweekse dag, voor regiorijders georganiseerd wordt. Als Rijssens lid had Jennienke op het allerlaatste moment besloten om toch mee te doen en zo kwam het dat zij als één van de negentien dames aan de start stond. Er stonden tien rondes op het rondenbord, van elk 2,5 kilometer lang, dat maakt in totaal de mooie afstand van 25 km. Er die kilometers voelden de dames uiteindelijk goed, er stond een flinke wind waar je op bepaalde stukken recht tegenin moest. Ook werd het ijs er niet beter op, het leek wel of het met elke kilometer zachter en daarmee zwaarder werd. Van een echte ontsnappingspoging kwam het dus ook niet, hoewel er wel een splitsing kwam in het peloton. De laatste ronde werd ingegaan met een groep van 10 dames en Jennienke, die het er niet op aan wilde laten komen, trok als eerste de sprint aan op een paar honderd meter voor de finish. Hoewel Eva van den Born (nr. 2) uiteindelijk nog hard dichterbij kwam, wist Jennienke haar toch nog een meter of twee voor te blijven. Annemarie Vriend werd derde. Al met al een zware wedstrijd, waardoor de zege extra mooi is!alt