Goede resultaten Rijssense skeeleraars

De afgelopen week werden diverse skeelerwedstrijden gereden. Ook een deel van onze leden stond aan de start en waren erg succesvol. We lopen de wedstrijden eens langs:

Zaterdag 22 april - Stouwdamcompetitie Wierden

Tijdens de tweede wedstrijd om de Stouwdamcompetitie, dit keer in het nabij gelegen Wierden, wist Thomas Averink de wint te pakken bij de pupillen 1 jongens. Door die overwinning schoof hij direct op naar de 1e plaats in het tussenklassement. Ook Ruben Ligtenberg wist zijn wedstrijd te winnen, dit bij de kadetten jongens.

Overige uitslagen:

Pupillen 3 meisjes - Sophie Ligtenberg, 4e

Pupillen 2 meisjes - Marlin Schouwstra, 10e

Pupillen 1 meisjes - Lotte van den Noort, 9e

Junioren Jongens - Jelle Ligtenberg, 3e

Donderdag 27 april - KPN Marathon Cup

Op Koningsdag reisden een aantal leden af naar Oldenbroek om daar deel te nemen aan de 1e wedstrijd om de marathon cup. Jennienke Kamphuis was daarmee voor het eerst (in wedstrijdverband) terug op de plek waar het twee jaar geleden behoorlijk mis ging (enkelbreuk na valpartij in de eerste ronde). Dit keer bracht ze het er een stuk beter van af, hoewel ze de wedstrijd na ruim een half uur koers wel moest verlaten.

Bij de beloften stonden Jelle en Jelmer Ligtenberg aan de start. Hoewel het de eerste wedstrijd was in dit deelnemersveld was er absoluut geen sprake van de spreekwoordelijke kat uit de boom kijken. Sterker, bij het ingaan van de laatste ronde schoven de heren op naar de voorste gelederen van het peloton om zo mee te kunnen gaan sprinten om de podiumplekken. Daarvoor kwam men echter toch wat tekort, maar men finishte keurig 'in de buik van het peloton' op een 23e (Jelmer) en 24e (Jelle) plaats.

Zaterdag 29 april - Stouwdamcompetitie Genemuiden

Bij de derde wedstrijd om de stouwdamcompetitie konden we opnieuw een aantal podiumplekken bijschrijven. Onder andere Sophie Ligtenberg (3e bij de pupillen 3 meisjes) en Thomas Averink (2e bij de pupillen 1 jongens) stonden op het podium. Overige uitslagen:

Pupillen 2 meisjes - Marlin Schouwstra, 8e

Pupillen 1 meisjes - Lotte van den Noort, 8e